Tandartspraktijk Rijnwaarden

Praktijkvoorwaarden

Een gezond, mooi, sterk en pijnvrij gebit voor jong en oud. Met persoonlijk zorg op maat voor iedereen. Daar doen we het voor. En natuurlijk voor die
stralende lach op je gezicht. Om onze werkzaamheden goed te organiseren en misverstanden te voorkomen, willen we een paar afspraken met je maken.

Onze praktijkregels.

Afspraken en behandelingen

Indien u een afspraak niet tijdig afzegt of nakomt zonder geldige reden, wordt er €1,25 per gereserveerde minuut in rekening gebracht.

Tijdens een periodieke controle wordt er geen behandeling uitgevoerd. Indien behandeling noodzakelijk is, wordt hiervoor een vervolgafspraak met u gepland.

Ernstige pijnklachten worden binnen 24 uur geholpen (met uitzondering van weekenden en of feestdagen). Hiervoor hebben wij dagelijks vaste tijdsblokken gereserveerd. Voor uitgebreide nazorg of het afmaken van een gestarte behandeling wordt een vervolgafspraak gemaakt.

Het is uw eigen verantwoordelijkheid om uw periodieke controle na te komen, zodat wij veranderingen en mogelijke problemen in uw mond tijdig kunnen ontdekken. Als u afwijkt van deze regelmaat, kunt u zich bij problemen niet beroepen op het onopmerkzaam zijn van de tandarts.

U bent met gezondheidsklachten (ook met Covid) van harte welkom in onze praktijk.
Dat is belangrijk om te weten. De voorzorgsmaatregelen in de mondzorg in Nederland zijn dusdanig streng dat er zonder besmettingsgevaar behandeld kan worden.

Als u een vervolgafspraak maakt, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met de behandeling.

Onze medewerkers spreken Nederlands en Engels. Wij communiceren graag via een van deze talen.
Mocht dit een probleem zijn, dan vragen wij u een tolk mee te nemen.

Van onze patiënten verlangen wij, dat zij zich persoonlijk inzetten en alle medewerking verlenen om een gezonde situatie in de mond te bereiken en te
behouden.

Wilt u een afspraak verplaatsen? Dan vragen wij u dit uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch aan ons door te geven. Indien u een afspraak heeft op een maandag, en deze wilt u verplaatsen, dan kan dit telefonisch op de donderdag voor 12:00.

Afspraak bevestigingen en herinneringen is een service vanuit de praktijk. Uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid voor de gemaakte afspraak bij de patiënt. U dient zelf te noteren dat u een afspraak heeft gemaakt, u kunt hier geen recht aan ontlenen.

Betalingen

Uw rekening voor de behandeling wordt direct gestuurd vanuit onze praktijk. Hier gebruiken wij de software van Payt voor. Deze software maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met de praktijk wanneer u vragen heeft over uw rekening of een betalingsregeling wilt treffen.

De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij uw behandeling eerst indienen bij uw zorgverzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar vergoed wordt, brengen we vervolgens bij u in rekening. U heeft 14 dagen de tijd om de rekening te voldoen. Dat kan door middel van iDEAL.

Klachtenregeling

Wij doen ons uiterste best om onze patiënten tevreden te houden. Heeft u desondanks toch klachten over uw behandeling of onze praktijk? Maak ze
bespreekbaar. Wij willen u vragen uw klacht per e-mail aan ons kenbaar te maken via info@tprijnwaarden.nl. Er wordt dan contact met u opgenomen om uw klacht te bespreken. Een gesprek met ons kan vaak verheldering geven en u helpt ons om onze zorg te verbeteren.

Wilt u meer informatie over tandheelkunde en tandheelkundige behandelingen, dan kunt u terecht op www.allesoverhetgebit.nl of telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP, tel: 0900 202 5012, € 0,15 per minuut). Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.

indien we er samen niet uitkomen, staat het u vrij om gebruik te maken van de KNMT-klachtenregeling waaraan wij zijn verbonden. Deze regeling voldoet aan alle eisen van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) die aan zorgaanbieders worden gesteld. Het indienen van een klacht brengt geen kosten met zich mee. Binnen deze regeling zijn er twee opties beschikbaar: bemiddeling en formele klachtbehandeling, waarbij een uitspraak wordt gedaan.

Overig

Wijzigingen betreft persoonlijke gegevens dient u via info@tprijnwaarden.nl of mondeling aan onze receptie door te geven.

In en rond onze praktijk hangen beveiligingscamera’s voor uw en onze veiligheid.
Indien uw gezondheidstoestand verandert, dient u dit te melden bij uw bezoek aan uw behandelaar.

Indien de praktijk onbereikbaar of gesloten is, kunt u voor spoedeisende hulp bellen naar Dental365 via het telefoonnummer 085-0189464.

Mochten de kosten voor een behandeling hoger uitvallen dan €250,- dan ontvangt u van ons een begroting. Deze begroting is gebaseerd op de huidige situatie op dat moment. Aan een begroting kunnen geen rechten worden ontleend.

Privacy en persoonsgegevens

Wij informeren u graag over de verwerking van uw persoonsgegevens.

Uw persoonsgegevens en medische gegevens slaan wij digitaal op. Dit doen wij om goede zorg aan u te kunnen verlenen. Het verwerken van uw gegevens doen wij volgens ons privacy- en dataveiligheidsbeleid. U gaat met die opslag (verwerking) akkoord door uw zorg door onze praktijk te laten uitvoeren.

Zo gaan wij met uw persoonsgegevens om:

Uw persoonsgegevens slaan wij op en gebruiken we zodat wij goede zorg aan u kunnen verlenen.

Uw gegevens geven wij alleen door aan derden als dat nodig is voor het leveren van goede zorg. Indien hiervoor op basis van de wet specifieke toestemming is vereist, vragen we die vooraf aan u.

Uw gegevens verwerken wij op basis van de behandelovereenkomst zoals beschreven in de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).

U kunt onderdelen van uw persoonsgegevens bekijken. Stuurt u ons dan een schriftelijk verzoek.
Als u vindt dat de gegevens die wij van u hebben opgeslagen niet correct zijn, mag u ons schriftelijk vragen om uw gegevens aan te passen.

U kunt ons vragen om uw persoonsgegevens te wissen. Als wij dit doen kunnen wij (mogelijk) niet langer verantwoorde zorg aan u verlenen. De WGBO vereist een bewaartermijn van 15 jaar. Daarom slaan we uw gegevens in dat geval op in een inactief archief, onzichtbaar en onbruikbaar voor de normale gebruiker.

U kunt uw toestemming tot onze verwerking van uw persoonsgegevens intrekken.
Wij kunnen dan (mogelijk) geen verantwoorde zorg garanderen. Wij slaan uw gegevens in dat geval op in een inactief archief. (zie boven)

U kunt bij ons bezwaar maken als u het niet eens bent met de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken.

U krijgt bericht van ons als er iets mis is gegaan met uw persoonsgegevens.

Het bovenstaande geldt ook voor persoonsgegevens die wij via derden ontvangen.

Uw gegevens verwerken wij niet langer dan nodig is voor het leveren van goede zorg. Wij houden ons aan de bewaartermijnen van de WGBO.

Door deze wetgeving bent u boven de 16 jaar zelf verantwoordelijk voor het maken van afspraken en verkrijgen van persoonlijke informatie. Met een
machtigingsformulier kunt u hiervoor een ander machtigen.

Scroll naar boven

Bedankt voor uw inschrijving!

Volgende Stappen:
U ontvangt binnen 1 week bericht van ons om een afspraak in te plannen voor een consult.

Onze Contactgegevens

Telefoon: 
0316-248775

Adres:
Tandartspraktijk Rijnwaarden
Molenstraat 1A
6914 AC, Herwen